header image

Rešitev

Objavil: Jan Kralj | 25.01.2012 | 1 Komentar |

Sodniki, 21, 8-12:

Dalje so rekli: »Ali je eden od Izraelovih rodov, ki ni prišel pred GOSPODA v Micpo?« In glej, iz Jabéš Gileáda ni prišel nihče na zbor v tabor.  Pregledali so ljudstvo in glej, nikogar izmed prebivalcev Jabéš Gileáda ni bilo tam. Tedaj je občina odposlala tja dvanajst tisoč najmočnejših mož. Tem so naročili in rekli: »Pojdite in pokončajte z ostrim mečem prebivalce Jabéš Gileáda, tudi žene in otroke!  To in to jim storite: Nad vsakim moškim in vsako žensko, ki je spoznala moško posteljo, izvršite zakletev!«  Med prebivalci Jabéš Gileáda pa so našli štiristo deklet, ki so bile device in še niso spoznale moža v moški postelji. Te so pripeljali v tabor v Šilo, ki je v kánaanski deželi.

Rod Benjaminovcev je bil ob koncu prejšnjega zapisa skoraj uničen. Tragedija, ki ga je zadela zaradi manjše nerodnosti, s katero so se lotili sprejema nekega Levita (posilili in ubili so njegovo spremljevalko), je namreč od celotnega rodu pustila pri življenju le nekaj sto moških, katerim Izraelci niso želeli dati hčera.

Ostali rodovi, ki so bili s tem neposredno odgovorni za izginotje Benjaminovcev, so zato čutili nepopisno žalost in so izginotje na vsak način želeli preprečiti. Seveda bi ga najlažje preprečili tako, da bi preprosto svojim hčeram dovolili poroko s preživelimi iz nesrečnega rodu, a to bi bilo vse preveč preprosto, logično in pošteno, predvsem pa premalo krvavo. Ne, v slogu svoje zgodovine so Izraelci morali najti rešitev, ki vključuje tudi prelivanje krvi, in z Božjim navdihom jim je rešitev tudi uspelo najti. Odkrili so namreč, da eden od njihovih rodov, tisti iz Jadeš Gileada, ni odšel v vojno proti grešnim Benjaminovcem, kar je, verjetno ste že uganili, hud zločin. V dobro utečeni tradiciji kolektivne krivde so bili za neudeleženost nekaterih vojakov v povsem nesmiselni vojni krivi ne le vojaki, vendar tudi njihove žene in otroci. Vsi otroci so bili tako grozljivo zaznamovani z gnusnim zločinom njihovih očetov, dezerterstvom (pacifizmom?), da si niso zaslužili drugega kot smrt pod ostrim mečem. Edine, ki so uspele preživeti grehe svojih očetov, so bile device grešnega rodu. Ni potreben kak temeljit premislek, da ugotovimo, kakšna usoda je čakala njih, sploh če se spomnimo, da je zaradi vojne ostalo brez žena nekaj sto Benjaminovcev.

14:

V tistem času so se Benjaminovci vrnili in dali so jim žene, ki so jih pustili pri življenju izmed žená iz Jabéš Gileáda.

Svetopisemsko besedilo je vzeto iz Slovenskega standardnega prevoda Svetega pisma (SSP). Copyright 1996,1997 Društvo Svetopisemska družba Slovenije, z dovoljenjem. Vse pravice pridržane.

Naj torej obnovim: nekateri Benjaminovci so posilili in umorili spremljevalko Levita, ki je truplo razrezal na 12 kosov. Izraelci, zgroženi nad zločinom, so z božjo pomočjo (in petkratno vojaško premočjo) komajda ugnali Benjaminovce, požgali njihovo mesto in pobili njihove ženske ter otroke, pa tudi večino moških. V sveti jezi nad njimi so zaprisegli, da se njihove hčere z Benjaminovci ne smejo poročati, kar so v trenutku obžalovali. Da kljub temu rod Benjaminovcev ne bi izumrl, so zato iztrebili nek drug rod, katerga device so dali Benjaminovcem.

Če bi namesto tega preprosto preklicali svojo v jezi izrečeno prisego ter porokam med Izraelkami in Benjaminovcem dali zeleno luč, bi izginotje rodu prav tako preprečili, le da bi jim to uspelo ne da bi iztrebili enega od preostalih rodov. Za razliko od izvedenega načrta bi torej s to varianto dejansko obdržali enako število rodov kot pred celotno zmedo, saj, če me matematika ne izdaja, iztrebljenje enega rodu, da rešiš drugega, vseeno pomeni, da ti je zmanjkal en rod.

Obstaja pa vsaj en razlog, da celotno zgodbo vidim kot dokaz boga. Če so Izraelci res imeli tako vrhunske razumske sposobnosti, kot so jih izkazali v incidentu z Benjaminovci, je dejstvo, da so kot ljudstvo preživeli ne le to, ampak še vse nadaljne krize prihajajočih 3000 let, nič manj kot prvovrsten čudež.

  • Share/Bookmark
Zapisano pod: O Bibliji

Odzivi

Kakor jaz razumem se število rodov pravzaprav ni zmanjšalo, ker prebivalci Jabeš Gileada niso rod. Izraelci so imeli 12 rodov, rod so pa potomci določenega od 12 sinov Jakoba/Izraela.

“Eden” iz prvega citata jaz zato ne razumem kot “eden od rodov” temveč kot “kak človek”.

Kar pa seveda še vedno ne opraviči klanja.

Pustite komentar

Tvoj odziv :

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !

Kategorije